2012/12/14

Wiluś E.Kojot i Struś Pędziwiatr

W tym poście przedstawię Wam dwie bajkowe postacie, ponieważ są one nierozłączne i nigdy nie wystąpiły w żadnej kreskówce osobno :)

~ ~ ~ ~

Tytuł: "Wiluś E. Kojot i Struś Pędziwiatr"
Pierwszy odcinek: "Szybki i wściekło - włochaty"
Został wyemitowany 17 września 1949 roku.
Twórca: Chuck Jones
Cechy charakterystyczne: 

  • Kojot, aby osiągnąć cel, użyje każdego z piekielnych wynalazków firmy ACME.
  • Struś Pędziwiatr to stworzenie o ptasim móżdżku, znającym tylko dwa słowa: "pi" i "bip", charakteryzujące cały sens jego istnienia.
Ilość odcinków: 48
Ciekawostki: 
  • Road Runner, którego imię w polskiej wersji zostało przetłumaczone jako „Struś Pędziwiatr”, należy do gatunku kukawki kalifornijskiej.
  • W serialu Cartoon Network Klasa 3000 w jednym odcinku wystąpił Kojot. Eddie zapłacił mu 100 dolarów za niezjedzenie kury. Kiedy Philly Phil go pyta co Kojot zrobi z pieniędzmi, Eddie twierdzi, że "jeśli jest taki sam jak Kojot z kreskówek, wyda pieniądze na wrotki z dopalaczem", co też się stało kilka scen później. Na dodatek Kojot na wrotkach zostaje chwilowo zatrzymany w stop-klatce i nad nim pojawia się naukowy napis "Kojot (Żartus Wrotkus)". Jest to typowe odniesienie do Kojota ze Zwariowanych Melodii.




* Bajka ma 63 lata. 

* Wiluś E. Kojot ma obsesję na punkcie dorwania wciąż uciekającego mu posiłku w postaci Strusia Pędziwiatra. Aby osiągnąć cel, użyje każdego z piekielnych wynalazków firmy ACME. Cóż z tego jednak, gdy każda taka próba obraca się przeciwko nieszczęsnemu Wilusiowi i kończy się roztrzaskaniem biednego kojota o ścianę lub nagłym upadkiem ze skały…

* Struś Pędziwiatr to najszybszy ptak na pustyni. Struś Pędziwiatr (łac. przyspieszaczus niesamowitus ) potrafi ominąć każdą pułapkę zastawioną przez Wilusia E. Kojota, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, że coś mu grozi, aby zaraz pomknąć dalej na pełnej szybkości.

* Bajka o prostej, wręcz najprostszej fabule, a jednak potrafiła mnie, jako dziecko, wciągnąć w "magiczny" pustynny świat Kojota i Strusia. Kochałam wręcz dźwięk strusiowego "piii biiiib" ♥
A co Wy sądzicie o tej bajce ?



Przepraszam, ale nie znalazłam polskiej wersji kreskówki. 
YouTube tym razem zawiódł >_>

6 comments:

  1. Ta bajka jest taka prosta, ale potrafi rozbawić. Zawsze czekałam na to, czy Kojot w końcu złapie Strusia, i z zapartym tchem siedziałam przed telewizorem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czasami jak to widzę do dzisiaj mam ubaw, jak się daje "nabić" kojot w butelkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 63 lata? xd łoł, szokneło mnie.
    ha, też tak siedziałam przed tv i czekałam na ten finał xd

    OdpowiedzUsuń